تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۵
جالب است ۰
رئیس هیأت مدیره مرکز مالی ایران

۲۳۷ مورد تملیک در بازار سوم فرابورس

ضعف مقررات جامع و شفاف در مقوله ادغام
در بحث تملیک، در بازار سوم فرابورس توانسته ایم ۲۳۷ مورد را به ارزش ۱۲ میلیارد تومان تحقق ببخشیم به عبارتی تملیک در این مفهوم، به واگذاری یک شرکت به شرکت دیگر تعبیر می شود .
۲۳۷ مورد تملیک در بازار سوم فرابورس
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری انلاین،نخستین همایش ادغام و تملیک به همت شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و مرکز مالی ایران برگزار شد.

علی حسینی، مدیرعامل بورس انرژی و رئیس هیأت مدیره مرکز مالی ایران به عنوان یکی از سخنرانان در این همایش در خصوص مقوله ادغام و تملیک بیان داشت: امروزه بعضی از مفاهیم اقتصادی در سطح مختلف جامعه بسیار شنیده می شود همانند سالم بودن اقتصاد که این مفهوم، سه ویژگی خاص دارد .

وی افزود: بالا بودن نرخ نوآوری، نرخ بهره وری و جذب پس اندازهای مالی بالا و استفاده از آنها در مسیر درست از مهم ترین ویژگی های اقتصاد سالم است.

حسینی ادامه داد: در بازار سرمایه یکی از اهداف مهم، نوآوری است که به اعتقاد من نرخ نوآوری در بازار سرمایه نسبت به بازارهای دیگر بسیار بالاتر است .

وی جایگاه ادغام و تملیک را در اقتصاد ایران این طور ارزیابی کرد: در بحث تملیک، در بازار سوم فرابورس توانسته ایم 237 مورد را به ارزش 12 میلیارد تومان تحقق ببخشیم به عبارتی تملیک در این مفهوم، به واگذاری یک شرکت به شرکت دیگر تعبیر می شود .

مدیرعامل بورس انرژی خاطرنشان ساخت: اما در حوزه ادغام ادبیات ما بسیار ضعیف است آن چنانکه تا کنون نتوانسته ایم پیشنهادی را در باره ادغام محقق کنیم.

حسینی ضعف مقررات جامع و شفاف را از مهم ترین موانع در بحث ادغام مطرح کرده و اشاره داشت: مهم ترین ضعف، ادغام است در حالی که مقررات در بازار مالی برای رشد این بازار بسیار حیاتی است و مبنای توسعه بازار سرمایه محسوب می شود .

وی همچنین با اشاره به نقش مرکز مالی ایران در توسعه دانش حرفه ای در بازار سرمایه گفت: ارائه خدمات مالی آموزشی و پژوهشی با کیفیت و کاربردی به منظور افزایش نقش بازار سرمایه در توسعه اقتصادی مهم ترین ماموریت این شرکت محسوب می شود .

وی اهداف کلان این مرکز را توسعه خدمات آموزشی و پژوهشی به منظور عمق بخشی به دانش مالی، آموزش نهادهای مالی به منظور کمک به ارتقا و بهبود شفافیت بازار دانست.

رئیس هیأت مدیره مرکز مالی ایران توسعه خدمات مالی بین المللی و گسترش فرهنگ سرمایه گذاری را از دیگر وظایف مرکز مالی عنوان کرد.

وی در پایان برنامه های مرکز مالی ایران برای توسعه موضوع ادغام و تملیک را این طور تشریح کرد: با توجه به تازگی و نوپا بودن این موضوع، برنامه ریزی برای برگزاری دومین همایش ادغام و تملیک در سال آینده، برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت در این خصوص، ترویج دانش حرفه ای مرتبط با ادغام و تملیک در سطح ناشران، و دعوت از اساتید مطرح بین المللی جهت برگزاری دوره های آموزشی از مهم ترین برنامه ها محسوب می شود .

https://sarmayegozarionline.ir/vdch.znit23nizftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین